Telmnad 2003 z pohledu organizace
1. velikost bitvy Bitva se má konat o prázdninách což, je největší problém v dobrém nasměrováni odhadu počtu bojovníků, vezmu li v úvahu, že minulou bitvu jsme u nás měli 60 lidí a to vše bylo z našeho města, tentokraté vím o nějakých bojovnicích z Ostravy i větší dálky kteří dorazí. Takže odhad tak 40 a výše. U nás ve městě je vzestupná tendence lidí věnovat se dřevarnám, ale ty tábory. Hmmm 1.1. korigovat stavy budu tedy velikosti odměn z questů 2. vize Celá bitva je stavěna na hraní dvou stran, barbarů a trpaslíků, ti se nacházejí v hrabství Telmnad, v něm jsou kromě dvou měst (věží) i tři doly a jedna vesnice. Prioritou hráčů bude si obstarávat zbroje, které si budou moci ve vesnici kupovat za rudu kterou vytěží nebo questy které získají. Ze začátku je řečeno, že obě strany nemají sílu vytlačit soupeře, takže dobývaní je do určitého questu omezeno.Až bude povolen, tak se spouští klasické pravidla pro dobývaní věží viz pravidla. Chci konec této hry ozvláštnit tím, že při dobývaní si oblehatelské i oblehané mrtvoly budou shromažďovat ve vesnici, a až jich bude cca 1/2 tak vyrazí jako armáda nekromanta, který během válečneho tažení vyplenil oblehatelům město, a tak se na konci strhne bitva mezi nekromantem a trpaslíky spojenými proti novému nebespečí s barbary, celkově to bude ukazovat na poučku dva se perou třetí se směje, bude to zajímavé i tím, že se hráči celou dobu budou hecovat na poslední dobíjení a nakonec to bude úplně jinak. 2.1 Vesnice - spíše vesnička mezi oběma národy, zde oba národy prodávají pokojně svoje suroviny kupcům, nakupují si potřebné věci atd... na tomhle území je výsostný mír a ani v jeho okolí (bude vyznačeno, se nemužou vyskytovat šarvátky). Zde si budou moci výměnou za suroviny (platidlo nebudu zavádět, ani druh suroviny i když každý těží něco jiného) u CP postav nakupovat zbroje, lektvary, informace atd... Musím to co nejvíce zautomatizovat aby se nestály fronty apd. Ve vesnicí sídli Kovář prodáva zbroje: (když někdo přijede v nějaké zbroji tak ji dostane gratis). Měl jsem předtisknuté kresby zbrojí, které si hráči na sebe přizichrují. Kožená +1 stojí 2 surovin kroužková +2 stojí 4 surovin Plátová +4 stojí 10 surovin Věštec: ví co se stane :o) Kupec: vykupuje uši mrtvých bojovníků a to 6 uší (kolíčku, což jsou skalpy) přemění na 1 surovinu Kupci: jed - je a dvě použití (nalepíš na zbraň) když s ní zabiješ soupeře, tak se on léčí 15 minut oprati klasických 5. plány - plány chrámů vykupují nářadí = 1 surovina 2.2. doly - tak ty budou na místě 3 nebo 5 podle počtu hráčů, tyto doly by měly suplovat nějaký pernamentnější boj (náhrada za věže)), každý důl bude co 15 minut těžit určitý počet surovin, pro každou stranu jinač, to bude určeno dle vzdálenosti od jejich věží, nebo vyřešením nějakých questů, s tím že vytěžení se pozná, protože každý majitel dolu si po obsazení natáhne budík (kuchyňské jablko apd.) na těch 15 minut takže jak zazvoní a jeho strana bude stál držitelem věže, tak tuto surovinu vytěžili. Třeba důl blízko trpaslíků přináší po 15 minutách 1 surovinu trpaslíkům a 3 barbarů, uprostřed oběma stranám po dvě a u barbarů trpaslíkům 3 barbarům 1. Dál je vyznačen provázky mezi stromy, torjuhelník. Když chce někdo přerušit těžbu tak se musí dotýkat dvou stromů tvořícich důl a napočítat do deseti nahlas. Takže jednotlivec to nezvládne. Po vytěžení nebo přerušení, může kdokoliv kdo je v blízkosti dolu začít opět těžit. 2.3. questy - jeden takový trvalý quest by se dalo počítat doly - budou časově spuštěné questy tvoříci nějaký děj v kraji - budou questy, které na spuštění bude zaležet jen na hráčích - dále budou questy které spustí CP ve vesnici a tím se budu snažit koridovat hru, vyváženost stran, spomalit či urychlit hru atd... 3 Questy Pokud nebyly doly uazvřeny, tak se pořád těží a svádí boje o doly. Kdykoliv muže jakákoliv strana se stavbou chrámu. Nebo s jeho bořením, nesmí se stavět když běží quest kdy se nesmí ani těžit. Časově spouštěné: 3.1.1 "Raní probuzení do Telmnadského rána, býva obvykle poklidné, dnes je ovšem vše na ruby, v hlavě ti hučí a ty si jen matně vzpomínaš, jak jste včera zapíjeli věštcovy narozeniny, oslavy to byly opravdu bujaré, ve vesnici se sešli jak trpaslíci tak barbaři a společně popíjeli medoviny až do rána. Ovšem ráno přichází kruté vystřízlivění, snad všichni do jednoho muže jste si zapoměli někde v krajině svoje pracovní náčiní, bez kterého se v dole neobejdte, proto vyražte po telmnadu a hledejtem svoje náčiní, pozor na (trpaslíky) barbary v přesile." info: v krajině jsou kartičky znázorňujicí nářadí, pokuste se jich najít více než soupeř a odnest je zpět do věže. Každý bojovník může nést jen jedno náčiní. V případě že ho nese může bojovat jen jednou zbraní. Pokud mohu radit pohybujte se kraji spíše v menším počtu, aby jste toho našli dost, houf toho moc neprojde.Za každé náčiní máte jednu surovinu Cíl co zamýšlím: poslat hráče roztříštěně po krajině, aby se s ní krapet seznámili a udělali si první menší oťukávačky se soupeřem. Taky to má za úkol, prvotně napumpovat do hry nějaké suroviny a tím i zbroje. Některé náčiní umístim i někde na stromy kde bude třeba pro dosažení na kartu muset dojít k výpomoci spolubojovníků. 3.1.2. Trpaslíkům "Hmm po čase zase přicházi do podzemí Telmnandu, mocnější síly přírody a doly často otřásají zemštřesení, takže ani tak hrdiný národ, jako vy se do dolů neodvážite, možná je čas začít narovávat křivdy, které byly na váš národ dělány. Jak jinak začít než znovuzískat vousy posvátneho trpaslíka Thoriera, jež nosí u pasu barbarský vůdce." Barbaři "Těžit se při takové nevoli nedá, to už zjístili i trpaslíci, jak jsem se dozvěděl, chystají se přijít pro vousy co má náš vladař ve vlastnění, to nesmíme dopustit." info: trpaslíci musí zabít vůdce barbarů, ten kvůli zemětřesením se nemůže schovávat ve městě. Cíl a zamyšlení: asi první velký oficialní střet, pokud by se barbarům podařilo dleší dobu držet vousy, tak by další quest v chrámu, měli oni, jinak budou dobýjet, dělku udělám dle situace 3.1.3. Vítěz předešlého questu: "Po jednom velkém otřesu se oběvily základy velkého chrámu, který už nějakou dobu byl zapomenut, ono v Telmnadu se často věci mění. Jak se od nějakých starců dovídaš, jde o chrám v nimž byli právě svaté vousy ulženy. Kdo je tam znovu uloží, bude mít neskonale více k sobě nakloněné bohy horniků a bude tedy těžit výrzaně více. Proto nečekejte a vyražte do útrob chrámu, vousy je ovšem před uložením půl hodiny luhovat v studánce, která ja v chrámu." Proherci: "Vaši rivalové oběvili po jedno zemětřesení otvor do chrámu zasvěcenému bohu horníku, jak si někteří matně pamatují, odsud byly kdysi vousy ukradeny, kdo je tam znvu uloží bude mít neskonale zadobro s bohy. To jim nesmíte dovolit." info: Jedna strana musí půl hodiny hlídat chrám (labyrint) pokud se ji to povede tak vyhraje a bude mít bonus k těžení, pokud ne tak nemá nikdo nic. Obránci se mohou oživovat v chrámu (úplně vzadu u vousů) za 10 minut (to bylo moc příště za 7 minut) Cíl a zamyšlení: Na mnoha dřevárnách se svádí boje o věže, což je pro většinu zůčastněných nezáživná chvíle, protože se do vchodu vleze jen pár lidí, oblehaní se nemohou léčit a po dobytí, často trpaně vlastně končí předčasně bitva, protože se s tím nepočítalo. Proto jsem se rozhodl udělat takový provázkový labyrint mezi stromama s několika místnosmi, které byli propojeny různě min. 3 mi vchody. A ve vchodě se vešli 2-3 bojovníci vedle sebe. Takže se větší část lidí bila, jak se někde postoupilo tak se začalo v labyrintu přeskupovat obrana atd.. I když šlo po malém soustředěni celý labyrint rozluštit, tak se myslím bojovníci bavili a drtivá většina útočniků jej přečtený neměli. V připadě, že by vousy obránci ubránili bylo připravené zemětřesení, které by bonus zrušilo, protože by to hodně nevyvážilo strany. [newpage] 3.1.4. " Už jste to slyšeli, do kraje přijíždí královský posel, ještě nevím co chce, ale je jasné na chvíli budem muset složot zbraně, kdby viděl jakou rivalitu tu mezi sebou máme, tak by přišlo královské vojsko a neměli bychom z toho vůbec nic. Halo slyšte slyšte, jsem královský posel, vyslanec samotného Smiera, krále Atonského. Král začal budovat elitní vojenskou družinu, která má sloužit jeho výsosti. Proto po všech hrabstvích shání ty nejlepší válečniky, aby je pozval na vojenskou akademii do našeho hlavního města. Proto zítra (podstatě hned) uspořádavam arénu tří proti třem, protože právě tři bojovníci budou mít v tomto hrabství tu čest studovat vojenskou akademii a sloužit našemu králi." info: Za chvíli doražte k vesnici a buďte rozděleni po trojcích, proběhne aréna, mezi vámi a vašimi rivaly, od vétězů se dá čekat, že se na akademii konečně naučí dělat dobývací stroje a použivat válečných strategií tak, že budou moci se soupeřemzatočit, proto plůjde o dost. Těžit se teď nebude. cíl a zamyšlení: Někdy je do prostřdků turnajů nebo na konec dávany arény, jeden proti jednomu, to ale nepřijemně hru natahuje a když je na konci tak se i část lidí arény nezůčastní a spěchá na spoje domů. Proto jsem ji zařadil spíše ke konci bitvy, ale ne na konec, sledovaním si bojovníci odpočinou. Stáva se že někdo má nějaké silné bojovníky a i když je druhá strana silnější tak nemá šanci arénu vyhrát, to právě řeším následujicím questem. 3.1.5. " A vydím tu před sebou tři udatné bijce, král bude mít radost. Tady máte glejty, které vám umožní studovat. A mnoho zdarů já spěchám dále." info: výhercům:Osobně bych soupeřům nevěřil, že si to nechaj tak líbit, raději notný kus cesty doprovodíme, naše nové mistry boje. Doprovoďte vítěze (mají glejt, mohou se být jen jednoručkou a jenom jít neutíkat)), kousek cesty. (Cestu jsem popsal) prohercům: Ten verbíř jim dal jen glejty, to je šance pro nás, kdyby jsme je získali, tak můžem mít studovalé bojovníky my. Nesmíme dovolit jim dojít do akademie. Přepadněte tedy je a doprovod, když se vám povede získat glejty tak dobývate vy, jinak soupeř. cíl a zamyšlení: Teď jde jedna skupina a druhá čeká na přepad (u nás to byl opravdu přepad zatarasena cesta a vpadnutí do zad). I v tomhle questu má ještě každá strana možnost rozhodnout kdo bude z Telnadu vyhnán ve vlastních rukou. Eliminuji tedy problém arén. 3.1.6. " Oni se vrátili, hoši tak vyprávějte jaké to na akademii a u krále bylo. Doufám že nám teď pomůžete se zatočením se soupeřem." info: na výrobu beranidla potřebují akademicii 10 surovin, potom mohou dobýt věž soupeře a tím zvítězit. 3.1.7. " Maso, maso, maso. Co to? Trpaslíci s barbary ustávaji v litém boji, který už neznal slitováni. Něco jim v tomto špatném dnu uniklo, do kraje přišel nekromant a jak je vidět, nijak nezahálel a z mnoha mrtvých si udělal své posluhovače a není jich nejmíň. Jak se na ně dívam, tak nezbýva, než na nešvár mezi barbary a trpaslíky zapomenout a obrátit se proti nové hrozbě." info: na info už není čas, vše jde s dějem.cíl a zamyšlení: Mrtví z dobývané věže, mají za úkol přijít do vesnice, že se zde něco chystá živí neví a mrtví jsou s tím obeznámeni, že jejich spánek nebyl dlouhý a stali se posluhovači nově příchozího nekromanta. Jak jsem vycítil slabší polovinu hráčů u nekromanta tak jseme vyrazili. (vůdci byli o příchodu nekra obeznámeni, aby mohli sehrát spolčení trpaslíků s barbarů, hráči to nevěděli) Nemrtví, nemají zn ačení stran a mají standartně jen 3 životy. Je třeba si dávat pozor aby to bylo vyvážené, ono když věž začne padat, tak je najednou velmi moc mrtvých. Což se stalo i nám. Takže nekromant s přeheldem zvítězil. Toto mi přišlo jako zajímavé jiné zakončení bitvy a výzvy do dalšího ročníku. A taky zde byla ukázka jednoho z přísloví dva se perou třetí se směje, což šlo vidět během celé dekády kdy žili v Telmnadu trpaslíci i barbaři Ćasově nelinearní 3.2.1 "Těžko si kdo může namlouvat, že by v něco nevěřil. Atonské království je známe tím, že v něm už nějakou dobu nefunguje žádná magie, legendy jasně určují tuto příčinu, ale to jsem vám nechtěl říci, když nebylo pro mudrce dostupná magie, jali se tedy zkoumaní víry, proto je sektářství v Atonu na běžném pořádku, pokud máte v plánu pokořit vaše soupeře, nezbývá vám nic jiného než vybudovat chrám boha války Woolaha, jinak vašemu činění nebude požehnáno." Chrám lze začít stavět, až při zakoupení plánu.Na určitém místě (asi 30-40 kroků od vlastní věže) mužete vybudovat z provázků Woolahův chrám. Jak na to udělejte z provázku mezi pěti storomy věž bez vchodu, s tím že s každého stromu sloupu, musí ještě odbíhat šňura k nějakému blízkému stromu, tím vznikne takovo "skuníčko s 5 ti paprsky". Stavitelé mohou být jen dva. Po dostavbě při každém vytěžení těžíte o jednu surovinu více. Cíl a zamyšlení: Tenhel chrám přinese do hry větší výtěžnost v dolech a to +1 suravinu, v každém dole kde těžíte, tím stoupá tlak na boj o dole, potažmo těžení a taky dělá dostupnější dražší zboje. Chrám taky dělá určitou překážku a změnu v terénu, což určitě budou obě strany v budoucnu využívat. Pokoušet se o stavbu mohou do nekonečna a stát může jen jeden.Obě strany budou upozorněny že jakékoliv stavby soupeře, je dobré ničit. Ničit pujdou tak, že se bořitelé budou dotýkat víc než 1/2 stromů tvoříci stavbu, a nahlas napočítají do desetiPo dokončení stavby už na ni nejde sahat, znepřátelit si boha to přece nelze. 3.2.2. " Chrám bohyně úrody, taky stojí v kdejakém hrabství, jen v Telmnadu na něj nějak nemysleli, snad to teď napravíte." info: Chrám lze začít stavět, až při zakoupení plánu.Na určitém místě (asi uprostřed hracího území) mužete vybudovat z provázků (obdržíte při koupi plánu). Jak na to udělejte z provázku mezi pěti storomy věž bez vchodu. S tím že s každého stromu sloupu, musí ještě odbíhat šňura k nějakému blízkému stromu, tím vznikne takovo "skuníčko s 5 ti paprsky" a to vše dvojitě nad sebou. Stavitelé mohou být jen dva. Po dostvbě se bude soupeř oživovat (léčit) o dvě minuty déle. Tento chrám můžete stavět, až když vám stojí chrám zasvěcený bohu horniků. Cíl a zamyšlení: Původně jsem uvažoval, že by se po dostavbě oživovalo rychleji, ale pak mě napadlo, že tenhel chrám bude stát spíše, až ke konci hry a na hráče bude padat už únava, proto jsem raději zvolil zvýšeni oživováni soupeře. A tím i dopřáni větší pauzy. Sice nedobrovolné :o)) Spouštěno CP 3.3.1 "No ten barbar s tou modoru sekerou mně vyvádi z míry, stále se ho snažím přimět aby mi ji na chvíli půjčil abych si ji mohl pořádně prohlídnout a pokusit se něco podobného vykovat. Pokud si chceš něčím výpomoci tak když mi ji přineseš tak dostaneš ...." info: chytnout a donést jeho zbraň, kovářem definovaného bojovníka Cíl a zamyšlení: zpomalit nějakou stranu třeba do doby chycení jim nebude kovář dodávat zbroje, nebo tak podobně, někdy je třeba hru totiž vyvážit, tak je dobré mít něco v záloze. Tak tohle byla skice před bitvou, tato bitva už proběhla tak zkusím nějak zbalancovat a přiblížit věci,které bude třeba dotahnout v dalším ročníku. Na bitvu nakonec dorazilo těch plánovaných 40 bijců, plus později 10 Ostravských bijců co dojeli z nekonavši se Goru, což je škoda že nepřijeli hned od píky, ale snad příšti rok :o)) Jak jsem se nažil udělat bitvu ve které by se pořád něco dělo a nebylo by se to vždy quest doléčení quest, tak si myslím, že se mi to i celkem povedlo. Kromě kamarádů co mi pomáhali ve věžích jako vládci jsem to zvládl ukočírovat vše sám a myslím že to nevázlo nikde. (taky jsem za ten den kromě snídaně kdy jsem měl 2 plátky štrůdlu nic nejed :o)) Ráno mi brácha pomohl s budovaním herní plochy (labyrint, doly věže) a před devátou sme se odebrali na místo srazu. Kde se pomalu začali trousit účastnici. Zde jsem asi udělal první chybu, sice jsem dělal registraci (vybral malý poplatek na pokrytí nákladu, napsal jim jméno na papír brvy jejich strany, aby na sebe neřvali hejty)), ale schvalováni zbraní jsem nechal až na později, což zase vedlo k mirnému spoždění. Příště to budu dělat najednou. Po registraci, jsme šli na nedaleké pole, i když bylo trpaslíku o asi 3 bijce méně, tak byla vyváženost vynikajíci, první lajna končila 3:2 pak 2:1 v konci a to se stáva jen ojediněle, taky vitoření bojovníku ze mě setřáslo obavym zdali se budou lidi alspoň trochu bavit, začal jsem si uvědomovat, že vlastně lidé se baví hlavně tím bojem a příběh a vše je jen omáčka kolem. Dovysvětlovali se pravidla, přešlo do herního prostoru a začlo se hrát. Já jako věštec Atonský, kovář, kupec, fotograf a nakonec i zombie v jedné osobě začal běhat po placu a spouštět questíky. Ono celý systém byl postaven tak, že lidé si zakládali na zbrojích, které získali, sice jsem nepočítal s tím, že si obě strany zřídi určitý socialní systém (tzn. o kolíčky a suroviny se budou dělit a zbroje budou nakupovat centrálně a promýšleně)), ale i tak kolíčky spolňovaly to co jsem od nich čekal, a to radost z jejich sbíraní. (proč kolíčky, někdy se na bitvách oběví sponky, nebo nějaké vlaječky atp. ale mě to přijde děsně nepraktické, když zemřeš nebo někoho zabiješ, tak se musíš odzbrojit, většinou sundat rukavice, předat sponku a zase si nazout rukavice, tak jsem koupil největší kolíky co jsem našel v DM drogerii a lidé po smrti jen odcvakli někde z kostýmu a hodili soupeři (podali)) Někteří se hrdě promenádovali ověnčeni kolíčky. Po příchodu do věže, tyto kolíky měnily za pajduláky, protože tak moc kolíků nebylo a kolíky použivali pro své oživováni, jako glejty, takže mi stačilo mít cca 2 násobek kolíku co bylo hráčů) Díky shánění zbrojí se vedly pěkné boje o doly, zde bylo u pár lidí nejasnosti, třeba si mysleli že musí při těžení sedět, v dole, ale pak se to vyjasnilo. Příšti rok jen musím označit vlajkami u dolu, ať je zdálky viditelné kdo těží, nebo zdali je zemětřesní v dolu. S chrámy, nebo většími stavbami z provázků jsem se na bitvách taky nikdy nesetkal, tak jsem se bál zdali budou funkční a boj o dostavění, či bouraní mě mile překvapil, vždy to byl adrenalin do poslední chvíle. Příšti rok se budu počet chrámu snažit ještě rozšířit a rozvětvit. Aby výsledek vypadal podobně jak v hře Age of Mythology, tzn. vyprofiovat si svou stranu určitými bonusy. Boj v chrámu byl taky fajn,takové spestření a pro většinu i novinka. Bít se v labyrintu (nebyly však slepé uličky) o rozměrech cca 10x10 metrů a asi 5 místnostmi, úplně něco jiného než v bojích o věže. Je fakt že na stavbu labyrintu jsem měl idealní podmínky, šlo o porost listnačů, které byli pravidelně vysazeny ve velmi nahuštěném stavu) Krapet jsem bohužel přestřelil oživováni v chrámu 10 minut oproti dobyvatelových 5 bylo opravdu znát, Příště to zkrátim na 7-dum. A taky jsem se dopustil chyby, chtěl jsem zdramatizovat konec časového limitu a poslední obrny chrámu, tak jsem dobyvatelům prozradil, že do dobývané místnosti vede ještě jedna cesta. Ono do konce šasového limitu bylo ještě déle, než jsem předpokládal. Příště budu držet jazyk za zuby :o)). No jednotlivé questíky, nebudu popisovat už tak jsem se rozepsal,jen že nekromant na konci všechny překvapil a příšti rok s ním budem muset něco v Telmnadu udělat.26.02.2005. 19:53
Komentáře
Kategorie
RSS kanály
Fantasyobchod.cz
Největší výběr vybavení pro milovníky dřeváren a larpů: fantasyobchod.czZ kalendáře akcí
Larp.cz
Larpy.cz
- Fallen – město prokletých
- The Beauty of Czech Larps in 2022
- Opus Magnum – gotický horor pro ženy
- Víly, hejkalové i bludičky stále žijí v Srdci lesa
- Krása larpů 2022 ve fotografiích
- Mumini: “Larp, který si rok (2020/2021)/2022 nezaslouží, ale potřebuje.”
Podpora















