Domů · Dřevárny

Bitva o Sauronův vzestup

Bůhví jak se organizátorům podařilo na bitvu dolifrovat kolem 100 šílenců. Organizátoři byli bohužel poněkud zaskočeni (nebo co) a nedokázali zvládnout dav, nezdržovali se "zbytečným" vysvětlováním pravidel, takže hlava neměla hlavu ani patu, strašně dlouho se pořád na něco čekalo, poté jeden z organizátorů odešel za jakousi neodkladnou záležitostí a průběh bitvy si pak přehazovali jako horkou bramboru.

Na počátku bitvy byl vyhlášen quest, bílá strana měla hlídat Celebrimora, kterýžto kovář byl usazen doprostřed pevnosti, ostatní vyběhli ven a namísto hlídání jali se dobývat skřetí pevnost... Další kvest se týkal nalezení a ohlídání palantíru. Šlo o jakou podezřelou láhev od lihoviny (bohužel prázdnou). Tu jsme našli, přivázali vyssoko na strom a utíkali ven z pevnosti dobývat skřetí pevnost... Po čase se bitva poněkud omezila na zmatené běhání a lajnovky.

Po naší nabídce, že to trochu zorganizujem, prohlásil jakýsi Dilviš, který celou dobu zmateně sledoval bitvu z povzdálí, že on už má nějaké zkušenosti z bitev a dále zevloval opodál. Nakonec se zvedl Zajíc, domluvil další potyčku, povedlo se mu to, co "organizátoři" nezvládli za celé dopoledne, tedy spočítat lidi na obou stranách... Bohužel pak kolem pobíhalo několik buranů, kteří se odvolávali na jekési zmíněné pravidla, spílali Zajícovi, domnívaje se, že jde o člena LSD. Lidé pak začali znuděně odcházet.

Myslím, že je škoda, že se na to tihle lidi vyflákli (abych tedy jen nekritizoval, človíček jménem Ewon nebo tak nějak alespoň projevil sklony přemýšlet a udržoval bitvu jakš takš při životě, agitace na bitvu byla očividně kvalitní - dle počtu příchozích)), protože to odrazuje potencionální zájemce a účastníky dalších bitev na Bítovském Mlýně, kteroužto tradici jsme zavedli někde v roce 1999 a udržovali bitvu v na jakési úrovni.

Komentáře 26.02.2005. 15:30

Bitva pěti armád 2002

Obecně:
K vůdcům stran byly letos myslím ta horší stránka hry. Že to není žádná změna oproti minulým ročníkům? Hmm. Lepší výběr pro další rok bude nutný.


Thranduil (král lesních Elfů) byl vůdce sám pro sebe. Rozkazy vydával, ale už ho nezajímalo, že na to každý "kálí". Jako samostatný válečník byl velmi slušný.

Dain, Železná noha (trpasličí král) - Trpaslík jak má být. Jemně "vyčůraný", přesně ví, co dělá (snad)), řekl bych snad až necharismatický, ale to je jeho věc. V boji jsem ho nezahlédl - to pro Trpoše ale není plus.

Bard (vůdce Lidí) dokázal dělat dobrou atmosféru, což osobně od vůdců očekávám na prvním místě. Jako jediný komunikoval s ostatními "herními postavami" herně (např. "Přichází Morana! Co nám chceš říci, ctihodná Smrti?"). Moc fajn týpek.

Sauron (Skřeti) - relativně schopný, ale nedotáhl to do konce - zdálo se mi, že rezignoval. U temné strany je to ale dost jedno. Tam to není o vůdcích, takže pohoda.

Vůdce Orků jsem vůbec nepotkal. Nejsem si jistý, že vůbec nějaký byl.

Vlčice (Vrrci). Emancipace zasáhla i naše čtyřnohé přátele a toto byla ukázka typického matriarchátu, ke kterému spěje i naše společnost :-). Tak teď beze srandy: ani jednou jsem ji nezahlédl!


V roli dalších herních postav se objevili Gandalf (Bagr)), Šmak (opětně téměř nezranitelný)), Obři, Orlové, Vodník, Pavouci, družinka Trpaslíků (Thorin, Fili, Kili, Balin, Dvalin, apod.)), Medděd (s naprosto perfektním kostýmem) a ještě možná další, na které si už ovšem nevzpomínám.

Po stránce questů nic moc. Suché kousky (vím asi jen o třech) spíše pro CP-čka než pro hráče. Že v tom není žádná změna oproti minulým ročníkům? Hmm.


Z průběhu bitvy asi tolik:
Ve 13:00 se akce rozběhla. Pamatuji se, že první větší výpad byl na lidskou pevnost. Bard pod záminkou vyjednávání skře»áky pozdřel kousek od pevnosti, mezitím došly trpasličí posili a pak už to byla sranda. Vrrci byli jednou dobyti trpaslíky ovšem ne na dlouho. Jejich věrní bratři Skřeti se postarali o rychlou nápravu. Lidská pevnost prý taky padla na krátký čas. Elfí věž ne (ve chvílích největší krize aplikovali taktiku, kdy se do brány postavili tři až dva bojovníci s meči a za nima bylo sedm až deset lučištníků. Dost fičák to byl).
Žel žádné velké zvraty se ovšem nekonaly.
Letos byl taky rekordní počet "čumilů". Odhadem asi dvacet.

A na konec:
Nevím čím to je, ale zdá se mi, že úroveň B5A je rok od roku slabší. Bagr a jeho tým by se podle mě měli zamyslet, jestli není možné udělat to příští rok trochu jinak, kvalitněji. Rozhodně je co vylepšovat. Že tam nebyla žádná změna oproti minulým ročníkům? Hmm. Ještě taková drobnost: letos bylo vstupné rekordně vysoké, 30,-Kč (vydělali asi 9000,-Kč(!)). Je to závist? Spíše údiv, protože opravdu nevím na co se ty prachy použili. Opravdu netuším.

Čekám na vaše ohlasy, kritiku mé kritiky; slibuji, že na všechny odpovím, bude-li to v mých silách.

Špendlik
spendlik@wo.cz

Komentáře 26.02.2005. 15:29

Bitva na Moravském poli

7. září 2002 proběhla poblíž Kyjovic další z "menších" ostravských bitev, tentokráte na motivy historické události - bitvě na Moravském poli. Už od začátku byla hra poněkud zdrµována drobnými průtahy, což měl za vinu nízký počet organizátorů - jeden (ahoj Kostěji)), který pak musel stále pobíhat mezi pevnostmi.

Na bitvě se sešlo přibliµně 80 lidí, což je na organizátorskou prvotinu obdivuhodná sešlost. Ti byli rozděleni do dovou táborů a průběžně se mezi sebou rubali, ať již v rámci poměrně slušných questů (bohužel se zde opět projevila jakási desorganizovanost - v nepochopení questů apod.) nebo jen tak. Z pravidel sem tam vypadla nějaká hádka jistých méně inteligentních účastníků (na jejich obranu snad jen to, µe některá důleµitá pravidla byla vysvětlována či dokonce upravována v průběhu hry)), ale jinak proběhla bitva, aµ na jedno obočí, v klídku.

Zkrátka sečteno a podtrženo - akce vcelku ušlá (včetně parádního počasí) aµ na zdlouhavost a nejasnosti v pravidlech. Příště se snad organizátor poučí a vezme k sobě hrstku pomocníků.

Komentáře 26.02.2005. 15:22

Dalie 2002

Sobota ráno, obloha se tváří všelijak. Porůznu se dopravuju do Kyjovic a dorážím právě včas (ačkoli o téměř dvě hodiny později). Značně prokřehlí účastníci jsou velmi bojovně nalazeni a tak jen s nevolí přijímají další časovou prodlevu. Mezi tím jsem společně s dalšími čtyřmi individuy pasován na "hraničáře", což s sebou přináší několik nesporných výhod - nespadáme pod Majerovo vedení, vyfasujem apartní kožené pásky na čelo a jakous zvl. schopnost (viz později).

Zde bych se rád letmě pozasavil nad koncepcí hry. Ze sta účastníků (od oka) se vytvořily dva národy - barbaři a gardisté. Po celou dobu trvání bitvy se tyto kmeny jednoduše kilovaly do úmoru.

A tak nedbaje výhružných pokřiků, hned po ukecání bojové koule jako regulérní zbraně, se vydáváme na první zbytečnou výpravu (jedná se o obhlídnutí prázdné nepřátelské pevnosti). Po této nezáživné epizodě dochází konečně k první šarvátce - jedná se o quest dobytí naší vesnice. Natěšení barbaři však dostanou nakládačku a to ještě po cestě k vesnici, tak rychle, že zadní řady gardistů ani k boji nestačí dorazit a tak spousty životů ukořistíme právě my - hraničáři.

Zde bych se rád pozastavil podruhé. Nejdříve nad systémem boje tzv. "real time" (takto byl prezentován pořadateli). Jde o to, že po zásahu platné zásahové plochy se hra nezastavuje, ale tluče se dále až do mrtvy. To samozřejmě boj značně urychluje (na úkor přehledu o zranění - a to jak uděleném tak získaném).

Za mrtvost (tj. ztrátu všech svých životů) odevzdáte svému sokovi kolíček. za každé 3+(1-úroveň)x2 získané kolíčky obdržíte +1 život... Nemusím zde připomínat jakých hodnot se někteří jedinci mohou takto zdárně dobojovat.

Následuje časová prodleva a další questík - je třeba získat dar pro královnu, který ji učiní v očích krále krásnější. První hypotéza zní láhev rumu, ale nakonec přeci jen vyhledáme elfa, pojídajícího lembas se salámem a za úplatek 4 mincí z něj páčíme nápovědu. Slůvko "sirotilk", které nám poradí v nás po rozluštění jednoduché slovní hříčky donutí nebohého elfa inzultovat. Ten disponujíce magickou silou však demonstrativně proměňuje Prkvoje v chrochtající prase (včetně růžovoučkého rypáku) a tak pronásledování zanecháváme částečně pro všeobecné veselí z nenadálé proměny, částečně pro barbarský útok, který je však záhy odražen.

Ověnšeni různými papírky se vydáváme vstříc asi devítičlenné družince a po krátkém dialogu:

B:!Kam jako jdete?"
H:"Na vás."
B:"Vidíš kolik nás je?"
H:"No, pravda. Nic moc..."

se někteří B obrací v úprk, ostatní cca 60 vteřin vzdorují. Po krátké svačině se vydáváme využít své zvláštní schopnosti schování ve stromu a chvíli provokujem barbary svou přítomností. Mnoho nám to sice platné není, ale nakonec si i zabojujem (s vydatnám přispěním Norda a spol.) Zkoušíme najít modré kapradí - promenujeme se nepřátelskou pevností a obhlížíme místní flóru.

Následuje aréna - podivně zařazená doprostřed bitvy. Prkvoj dělá vodárnu a tak se pozornost všech soustředí opět na hraničáře. Někteří loudí šlauch (kupříkladu onen prohnaný elf, kterého tak natáhnem o 5 peněz).

Jsou zde možné sázky, takže pouštíme do arény goblina s koulí a vsázíme veškeré jmění, které se nám dvojnásobí za nelibosti okolostojících.

Začíná být slušná zima.

Následuje další časová prodleva (všimli jste si kolik rafinovaných časových prodlev se při hře vyskytlo?) a bitva o vůdce, kterou dříve než se rozkoukáme projedem. Taky nakupujem u elfa, který přehrabujíce se ve váčku třímá v ústech lepru (elfové...).

Poslední šarvátku (dobývání pevnosti a okolostojících) poměrně suveréně vyhráváme.

Příval krup a další časová prodleva polovinu účastníků donutí bitvu opustit. Mezi nimi jsem bohužel i já, takže o výsledku bitvy nemám tucha.

Nakonec pár slůvek k organizaci. Dle mých dostupností byla Dalie organizátorskou prvotinou. Pokud ano, nezvykle se vyvedla. Ať už šlo o nápady (prasátko, koště, brnění - systém nálepek na daných částech těla)), cizí postavy, vysílačky (nó, ano. oni se opravdu domlouvali vysílačkama)), questy zkrátka celkovou přípravu. Jediné co mne trochu mrzelo byla má neznalost příběhu (jako vžd jsem jej ledabyle opomenul přečíst) a ony již několikráte zmíněné časové prodlevy mezi jednotlivými etapami hry.

Komentáře 20.01.2005. 23:45

<< První < Předešlý [19 / 19] Další > Poslední >>