Domů · Dřevárny · Dargorath 2004 - recenze

Dargorath 2004 - recenze

Po loňském střetu nemrtvé hordy s mágem Innociussem a vojevůdcem Annatarem, kdy první na hlavu poražen a druhý dokonce zrádným upírem zabit, a po zatažení druida Kerltíra do tohoto smrtonosného konfliktu přišla zase zima a s ní i klid zbraní. Jenže s ustupujícím sněhem se do oblasti Dargorathské začaly stahovat mračna dalšího konfliktu.

O zdejší zapomenutý, avšak nadmíru bohatý, kout země zavadila okovaná bota trpasličího národa, jenž byl přilákán obrovskými zásobami nerostných surovin. A aby nebylo vší smůle konec, kočovníci z východního klanu, jenž se v současnosti nachází ve válce s trpaslíky, vyslali mohutnou armádu k překažení jejich plánu na okupaci území. Válka o Dargorath opět naplno propukla… S první známkou jara se vyprázdnily hřbitovy nekromantího ležení a horda se rozlila krajinou. Zanedlouho dorazily armády trpaslíků a kočovníků a celý Dargorath byl v jednom plameni. Tu se druid bil s nekrem, tam trpaslík s kočovníkem, všude byl chaos, oheň, smrt. Největší bitvy byly svedeny kolem dolů na hlavní vzácné kovy oblasti: stříbro, zlato a hlavně mithril. V centru dění se též nacházel zdejší hrad, jenž okupovalo nemrtví, ale zakrátko ho dobyli trpaslíci a už se ho nevzdali. Po prvních bojích začalo vzniknat váhavé spojenectví mezi trpaslíky a nemrtvými, což dalo za vznik silnému mocenskému bloku, který začínal získávat ve válce převahu. Druidové se dostali do politické izolace, kdy se pokoušeli navázat pakt se všemi národy, ale ani jeden ho nepřijal. A kočovníci? Nu, ti se ve své hrdosti nechtěli s nikým spolčovat.

Nemrtvá horda měla početní převahu, ale v jejím středu chyběl vůdce, opravdový Nekromant, poslední byl totiž Thant, který loni zmizel neznámo kam, od té doby nikdo nedosáhl takových znalostí a neovládl tak silnou magickou moc, aby se jím stal. Ale nyní se situace začala měnit. Mladý nekromantí akolyta Raia prokazoval neobyčejné nadání v nekromancii, byl velice schopný a pracovitý, takže za chvíli převzal hlavní moc v nemrtvém táboře. K získání schopností Nekromanta ale bylo potřeba prodělat tajemný obřad v staré a opuštěné Ashardské nekropoli. I tu svolal Raia nemrtvé, vyvolal si dokonce 8 nemrtvých draků, a jal se pochodovati směrem k nekropoli. Byl to slavný a velký pochod, takové síle se nikdo nedokázal postavit. Po obsazení místa obřadu se sice druidové a kočovníci snažili vytlačit nemrtvé pryč, ale díky trpasličí pomoci a nemrtvým drakům, kteří páchali obrovské škody v řadách nepřátel, se udrželi a obřad splnili. Nemrtví měli opět svého Nekromanta.

Po této události jejich síla ještě více vzrostla a pro druidy už bylo velice obtížné jim i nadále vzdorovat, takže se rozhodli pro hromadný přesun pryč z této oblasti. A shromáždili se všichni jednorožci, kentauři, elfové, dryády a další obyvatelé druidího společenstva. A pohnuli se. Byla to jejich jediná naděje, buď projdou, nebo zhynou. Ze začátku šlo všechno dobře, nikdo se nesnažil postavit se k odporu a pokud nepočítám menší šarvátky s trpaslíky severně od zlatého dolu, odvíjela se cesta velice pokojně. Avšak před mostem přes Dhul-en se štěstí obrátilo. Zde v nekryté nížině proběhla jedna z nejkrvavějších bitev v dějinách Dargorathu. Na Druidy napřed nalétly roje létajících upírů, které způsobily zmatek v armádě. Poté zboku zaútočily spojené síly trpasličí a nekromantí. Statečně a hrdinně se bránily druidi, snad by i odolali, kdyby hromadně a organizovaně pomohl kočovník, ale to se však nestalo. A tak toho dne během bitvy trvající 7 hodin roku 766 od PB (První Bitva) zanikl druidí národ. Poté byly nalezeny v dolní bažině vajíčka wyvern, o které bojovaly národy. Během těchto bojů byla pochytána většina kočovníků, kteří doplatily na nesmlouvavé vedení a neznalost boje bez koní ve hvozdech a bažinách. Trpaslíci tak získali hodně otroků ke své důlní těžbě drahých kovů, ve které získali ke konci drtivou převahu. Nekromanti se posílil o tísíce nemrtvých vyvolaných po Velké bitvě břed mostem. Na konci podzimu se střetly hlavní armády Nekromanta a trpaslíků, ve které se prokázalo, že trpaslíci jsou opravdovou elitou válečníků. Vyhráli s obrovskou převahou, to hlavně tehdy, když se proti nim obrátili i vojáci naverbování ze zajatých kočovníků. Oživení druidi-nemrtví se však proti Nekromantovi neobrátili.

Nekromant se stáhl, ale stále žije a má nemalou moc a určitě neřekl poslední slovo. Trpaslíci vyhráli a osadili území, ale zvládnou tito nováčci všechny nástrahy Dargorathu? Druidi zhynuli, kočovnická výprava byla taky odražena, ale kdo ví, kdo sem zatoulá…

26.02.2005. 19:56

Komentáře